Bisiklet İçin Çocuk Koltuğu (KENDİN YAP)

Herhangi bir şeyi satın almadan önce kendim yapabilir miyim diye düşünürüm. Uzun zamandır bisiklete biniyorum. Sürekli, şu anda 2,5 yaşında olan kızımla birlikte binmenin hayalini kuruyorduk. Konuşmaya başladığı zamandan beri ara sıra konuşuyoruz. "Bisiklete binip parka gideceğiz; çimlerin üstüne oturacağız; orada mamalar yiyeceğiz..." diye. Artık birlikte bisiklete binmenin zamanı gelmişti. Hazır bir çocuk koltuğu almadan önce kendim de yapabilirim diye düşündüm.

Bunun için sağlam bir sandalye bulmam lazımdı. İstediğim sağlamlıkta bir sandalye bulamayınca bulduğum sandalyeyle aradığım  sandalyeyi bulana kadar bizi idare edecek bir koltuk yapayım istedim. Bu sandalyeye emniyet kemeri takıp, benim arka bagaja kalın elektrik teliyle sandalyeyi bağladım. Çok da sağlam oldu. Taktıktan sonra elimle sandalyeyi test ettim. Sonra çocuğu oturtup test ettik. Her şey yolunda gözükünce evin önünde ufak bir tur attık. Sonra parklara, yakın köylere gitmeye başladık. Sandalye aramalarım devam ederken karşıma bir mağazada satılan plastik salıncaklar çıktı. Tam da aradığım şey buydu işte. İstediğim sağlamlıkta, emniyet kemeri bile var. Bunu turlarımda kullandığım bagaja bağlarsam sürekli takıp çıkaracağımı düşündüm ve bu beni oldukça uğraştıracaktı. Ayrı, sele borusuna bağlanan bir bagaj alıp hem kolay takıp çıkarmak hem de bağlamak için bir kere uğraşmakta fayda var diye düşündüm. Ortaya aşağıdaki kırmızı renkli eser çıktı. Çok da güzel oldu.
Malzemeler:
Çocuk koltuğu, bagaj, kalın elektrik teli, pense
Yapılışı
Yapımı oldukça basit; sandalyeyi elektrik teliyle, bagaja sağlam bir şekilde monte edin. 4-5 farklı noktadan bağlamanız ve teli pense ile iyice sıkmanız sağlamlığını artıracaktır. Bunun için sandalye üzerinde delikler açabilirsiniz.
Fiyat:
Bagajınız varsa sadece sandalyeye para vereceksiniz. En iyi sandalye ve tel dahil toplam fiyat en fazla 15 lira. Bagajınız yoksa Bagaj; 25 Lira, Koltuk(Salıncak), 29 Lira, Tel;2 Lira. Toplam fiyat 56 Lira. Tüm bunların dışında, kendi yaptığım bir eseri kullanmamın verdiği hazzın maddi bir karşılığı yoktur benim için.

 Önce böyle bir şey yaptık. 
Böyle bir koltuğu mevcut bagajınıza sağlam bir şekilde monte edebilirsiniz, fakat kullandığınız sandalye sağlam bir sandalye olmalıdır.
 Görüldüğü gibi sandalyenin arka kısmına delikler açarak emniyet kemerini bağladım.
 Kaskınızı hem kendinize hem de çocuğunuza takın. Güvenlik çok önemli.
 Sonra daha sağlam olduğunu görünce bu salıncağı aldık.
 Bu normalde bir salıncak. Ben halatını ve ve önündeki plastiği çıkardım. Bunun emniyet kemerleri üzerinde vardı.
Böyle bir malzemeyi kullanarak doğayı keşfetmeye çıktık birçok kez.
Çocuk uyuyana kadar çok rahat. Uyuduktan sonra çok da rahat olamıyor.
Sonuç:
Eğer gün boyu sürecek kadar çok uzun turlara çıkmayacaksanız, evden parka kadar gideriz bize yeter diyorsanız emniyet kemeri takılmış, sağlam bir şekilde monte edilmiş, ayak için yeri yapılmış, test edilmiş böyle bir koltuk işinizi görür. Fakat uzun turlara çıkacaksanız tavsiyem bisiklet için tasarlanmış bir çocuk koltuğu satın almanız yönünde olacaktır.

Kendi yaptığımız her  iki koltuğu kullanırken çocuğun ayağı topuğuma çarpabiliyordu. Çocuk için ayak koyacak bir yer yapmaya karar vermişken bir turumuzda çocuk, koltuğun rahatlığından olacak arkada uyuyakaldı. Çocuk uyuyana kadar koltukta çok rahattı. Çok sevdi, inmek istemedi; fakat uyuduktan sonra arkası kısa olduğu için çok da rahat uyuyamadığını gördüm. 
Çocuk uyuduktan sonra şekilde görüldüğü gibi çok da rahat olmuyor. Onun için uzun turlarda böyle bir şeyi tercih etmenizi tavsiye etmem.

En azından denedik. Kızımla birlikte yukarıdaki koltuğu yaparken de hoş zaman geçirdik. Bir süre kullandık. İhtiyacımızı karşılamadığında parasını verip, bisiklet için tasarlanmış  Aşağıdaki koltuğu aldık. Bu koltuğun inceleme yazısı için resmin üzerine tıklayınız.

Yorumlar

  1. Merhaba
    Ali Bey hoş bir deneyim olmuş ,bisiklet için üretilen çocuk taşıma koltuğunu almakla iyi yapmışsınız çocuklar bizim herşeyimiz,dediğiniz gibi güvenlik çok önemli

    selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yaptığımız koltuğun güvenlik açısından bir eksiği olmasa da rahatlık ve kullanım kolaylığı açısından eksiğinin çok olduğunu söyleyebilirim.

      Sil
  2. Adsız4/16/2014

    çok tatlı fotoğraflar ve çok güzel çaba, ben de bu aralar böyle birşey düşünüyordum ki sizin bloğa denk geldim. emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  3. esin ersin göktepe5/23/2015

    Arkadaşım merhabalar 😊bu koltukları araştırıyorum ki blogun denk geldi. Emeğine sağlık allah bağışlasın güzel kızını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esin. Bu yazının size ulaşması ve bu vesileyle senden haber almak beni mutlu etti. Size de çok yakışır bisiklet. Alalım size de bir koltuk.

      Sil
  4. Adsız4/27/2016

    Buradan aldığım gazla bende yaptım. Çokta iyi oldu. Kemerleri çok lazım olmayan bebek arabasından kestim. Onları tekrar diktim. Sandalyenin sırt kısımından ufak yerler açarak kemerleri monte ettim. Ayrıca kemerlere ayarlama tokalarını da yaptım. Sonra gittim bir arka sele aldım. Koltuğu güzelce belirli yerlerinden küçük uçla delip inşaat teli ile bağladım. Araba koltuğunda kullanmadığım yükseltme minderlerini de güzelce döşedim. 6 TL sandalye, 25 TL arka sele, vs. İle 35 TL ye işi çözdüm. Bulduğum en ucuz koltuk 140 TLydi. En azından çocuk mutlu olarak benimle gezecek mi onu anlatım, sonrasında bu iş bize keyif verirse profesyonel bir koltuk alırız. Verdiğin bu güzel fikir için teşekkür ederim. Neticede bisiklet bizim için keyif işi.

    YanıtlaSil
  5. Bu koltuklar kaç yaşa kadar kullanılabiliyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koltuğun kullanım sınırını dikkate alacaksak, yaştan daha çok çocuğun ağırlığını göz önünde bulundurmalısınız. Kendi yaptığınız koltuğun kullanım sınırı koltuğun yapılış şekline ve kullanılan malzemeye göre değişeceği için, bunu ancak siz bilebilirsiniz.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız